Tryg Lægehotline

Tryg Lægehotline er en videokonsultation med en speciallæge i almen medicin. Du kan få svar på bekymringer omkring sygdomssymptomer, som ikke kræver fysiske undersøgelse - uden for din egen læges åbningstid.

Tryg Lægehotline

Via videokonference bringer vi med få klik lægen direkte hjem til dig, som er syg, når du har brug for det.

Bekymringer omkring mellemørebetændelse, bihulebetændelse, sår, udslæt, øjenbetændelse, børneorm, lindring af muskelsmerter og hovedpine behøver ikke at fylde mere end højst nødvendigt.

Som børnefamilie kan sygdom få stor betydning for familiens sammenhæng. Bekymringer, lægebesøg, ekstra omsorg eller mangel på hænder, kan tage pusten fra enhver.

Med Tryg Lægehotline skal du ikke bruge tid på transport og du kan få et hurtigt overblik over situationen.

"Tag lægen med i lommen" – det giver tryghed i hverdagen

Uanset om du er i sommerhus eller er alene hjemme med børnene.

Hvis man har små børn, så ved man, at det af en eller anden grund sjældent er i lægens konsultationstider, at barnet får høj feber eller øjenbetændelse. Det sker ofte om aftenen og i weekenderne, hvor det er besværligt at få fat på en vagtlæge.

Med Tryg Lægehotline et det muligt for vores læger via skærmen at tilse dig eller dit barn hjemme i trygge og vante rammer.

Undgå venteværelser og lange ventetider

Hvis du eller én i din familie er blevet pludselig syg eller kommet til skade og har behov for lægehjælp kan du kontakte Tryg Lægehotline via videokonsultation på din smartphone eller tablet.

Lægen på Tryg Lægehotline kan:

  • vejlede dig her og nu og udskrive en recept, hvis dette er nødvendigt for situationen
  • henvise dig direkte til nærmeste skadestue til en fysisk undersøgelse
  • vurdere om din sygdom/skade kan afvente at din egen læge har åbent igen

Hvornår kan jeg kontakte Tryg Lægehotline?

Tryg Lægehotline har åben eftermiddag og aften fra kl. 16-22, og ligeledes i weekenden og helligdage fra kl. 9 – 17. når din egen læge har lukket.

Du får altid direkte kontakt med en læge med speciale i almen medicin (Praktiserende læge – ligesom din egen læge).

Lægen på Tryg Lægehotline kan dog ikke hjælpe dig med spørgsmål til din Sundhedsforsikring eller din Diagnoseforsikring, men du er altid velkommen til at kontakte Tryg Sundhedsteam på 70 11 20 20 alle hverdage kl. 8-17 eller på e-mail sundhed@tryg.dk

Hvordan gør jeg?

Tryg Lægehotline er tilgængelig via vores gratis app ”TrygSundhed” på din mobil eller tablet.

  • Du logger ind med dit NemID. Klik øverst i højre hjørne.
  • Hvis du eller dit barn har feber, så tag temperaturen, inden du kontakter Tryg Lægehotline.
  • Tager du medicin, skal du også finde dette frem.

Hvem kan kontakte Tryg Lægehotline​

Har du en sundheds- eller diagnoseforsikring hos Tryg gennem din arbejdsgiver – og er tillægsdækningen Tryg Lægehotline valgt – kan du ringe ubegrænset angående dig selv og dine børn under 15 år.​

Har du samlet dine privatforsikringer i Tryg og dermed adgang til Tryg Plus fordele, kan du købe adgang til Tryg Lægehotline for dig og hele din husstand. Her betaler du pr. kald. ​

Hvad dækkes ikke på Tryg Lægehotline?

  • Spørgsmål omkring igangværende behandling, hjælp og støtte ved sygdom koordineres bedst af din egen læge og dækkes ikke på Tryg Lægehotline.
  • Almindelig receptfornyelse foregår ligeledes hos din egen læge og lægen udskriver aldrig vanedannende medicin eller medicin med misbrugspotentiale, fx sovemedicin, beroligende medicin, morfika mv.
  • Transport ifm. en evt. indlæggelse er ikke dækket af forsikringen, og arrangeres ikke af lægen, medmindre der er tale om akut indlæggelse via 112
  • Tryg Lægehotline kan hjælpe dig i de situationer, hvor det ikke kan vente til i morgen

Læs mere om:

  • Sundhedsforsikring og Diagnoseforsikring til din virksomhed her
  • Sundhedsforsikring eller Diagnoseforsikring til dig som privat kunde her
  • Tryg Plus (fordele til dig som privat-kunde)​ her

I samarbejde med Aleris-Hamlet